Alles over de Kernpunten: werkwijze, contact & locaties, huisbezoek, vragen of klachten.
Bij de Kernpunten kunt u terecht met al uw vragen op het gebied van welzijn, wonen, werk, zorg en opvoeden en opgroeien. Dichtbij, liefst in uw eigen dorp.
U bent op zoek naar meer informatie, advies of hulp op het gebied van welzijn, wonen, werk, zorg of opgroeien en opvoeden? Neem dan contact op met het Kernpunt. Wij helpen u graag.
De Kernpuntmedewerkers kijken samen met u naar oplossingen dicht bij huis. Zo nodig verwijst het Kernpunt u door naar een organisatie die verdere hulp kan bieden.
Met een huisbezoek onderzoekt het Kernpunt of zorg nodig is vanuit de Wmo of de Jeugdwet.
Heb je een huisbezoek gehad met iemand van het Kernpunt? Dan krijg je een gespreksverslag, waar je op mag reageren.
Met deze tips bereid je een huisbezoek voor. Vraag anderen om mee te denken bij de voorbereiding. En neem iemand mee naar het gesprek.
Tips voor mantelzorgers om een huisbezoek voor te bereiden.
Heeft u een ingewikkelde hulpvraag? Het Kernpunt schakelt de specialisten van het Sociaal Team in als dat nodig is.
Denkt u dat iemand in uw omgeving fraude pleegt met een Wmo-voorziening. Of denk u dat een zorgaanbieder fraudeert door het declareren van zorg die niet (of gedeeltelijk niet) is ontvangen?
Met vragen of klachten kunt u terecht bij het Kernpunt. Komt u er niet uit? In de klachtenregeling staat wat u kunt doen.
Krijgt u ondersteuning van het Kernpunt of Sociaal Team? Dan zijn gegevens van u bekend bij de gemeente. De gemeente gaat zorgvuldig met uw gegevens om.