Alles over de Kernpunten: werkwijze, contact & locaties, huisbezoek, vragen of klachten.
Bij de Kernpunten kunt u terecht met al uw vragen op het gebied van welzijn, wonen, werk, zorg en opvoeden en opgroeien. Dichtbij, liefst in uw eigen dorp.
U bent op zoek naar meer informatie, advies of hulp op het gebied van welzijn, wonen, werk, zorg of opgroeien en opvoeden? Neem dan contact op met het Kernpunt. Wij helpen u graag.
De Kernpuntmedewerkers kijken samen met u naar oplossingen dicht bij huis. Zo nodig verwijst het Kernpunt u door naar een organisatie die verdere hulp kan bieden.
Met een huisbezoek onderzoekt het Kernpunt of voor u zorg nodig is vanuit de Wmo of de Jeugdwet.
Heeft u een huisbezoek gehad met iemand van het Kernpunt? Dan krijgt u een gespreksverslag, waar u op mag reageren.
Met deze tips kunt u een huisbezoek voorbereiden. Vraag anderen om mee te denken bij de voorbereiding. En neem iemand mee naar het gesprek.
Tips voor mantelzorgers om een huisbezoek voor te bereiden.
Heeft u een ingewikkelde hulpvraag? Het Kernpunt schakelt de specialisten van het Sociaal Team in als dat nodig is.
Denkt u dat iemand in uw omgeving fraude pleegt met een Wmo-voorziening. Of denk u dat een zorgaanbieder fraudeert door het declareren van zorg die niet (of gedeeltelijk niet) is ontvangen?
Met vragen of klachten kunt u terecht bij het Kernpunt. Komt u er niet uit? In de klachtenregeling staat wat u kunt doen.
Krijgt u ondersteuning van het Kernpunt of Sociaal Team? Dan zijn gegevens van u bekend bij de gemeente. De gemeente gaat zorgvuldig met uw gegevens om.