Is de kernpuntmedewerker bij je op huisbezoek geweest? Dan krijg je een verslag van het gesprek, waar je op mag reageren. Dit gespreksverslag krijg je uiterlijk 6 weken nadat je melding van je hulpvraag hebt gedaan bij het Kernpunt.
Na het gesprek
Soms zijn er meer gesprekken met je nodig. Of hebben we extra informatie van anderen nodig, bijvoorbeeld een offerte. Is alle informatie compleet, dan ontvang je uiterlijk binnen 6 weken nadat je de melding hebt gedaan een gespreksverslag. Hierin lees je een samenvatting van het gesprek en de oplossingen waar met jou over is gesproken.
Lees dit verslag rustig door. Wil je er iets extra’s inzetten of staat er iets in wat volgens jou niet klopt? Vertel dit dan aan de medewerker of schrijf dit in het verslag erbij. Je kan dan het verslag terugsturen met je handtekening voor ‘gezien’ of ‘akkoord’. Het is niet noodzakelijk om het verslag terug te sturen als je geen aanvraag doet.
Reageren
Is één van de oplossingen een voorziening die alleen de gemeente voor jou kan regelen? Vul dan het ondertekeningsdeel 'ik dien een aanvraag in' van het verslag in, en stuur het verslag, met je handtekening, naar de gemeente. In het geval van jeugdhulp voor een kind, zijn handtekeningen van beide ouders nodig en stuur je het aanvraagformulier jeugdhulp met handtekening retour. De gemeente neemt een besluit over of je de voorziening krijgt. Regel je zelf een oplossing? Dan doet de gemeente verder niets.
Gratis professionele hulp
Bij het huisbezoek kan je gratis hulp krijgen van een cliëntondersteuner. Ook bij de voorbereiding. De cliëntondersteuner kan je meer vertellen over je rechten. En uitleggen wat je kan verwachten van de gemeente.