Is de kernpuntmedewerker bij u op huisbezoek geweest? Dan krijgt u een verslag van het gesprek, waar u op mag reageren. Dit gespreksverslag krijgt u uiterlijk 6 weken nadat u melding van uw hulpvraag heeft gedaan bij het Kernpunt.
Na het gesprek
Soms zijn er meer gesprekken met u nodig. Of hebben we extra informatie van anderen nodig, bijvoorbeeld een offerte. Is alle informatie compleet, dan ontvangt u uiterlijk binnen 6 weken nadat u de melding heeft gedaan het gespreksverslag. Hierin leest u een samenvatting van het gesprek en de oplossingen waar met u over is gesproken.
Lees dit verslag rustig door. Wilt u er iets extra’s inzetten of staat er iets in wat volgens u niet klopt? Vertel dit dat aan de medewerker of schrijf dit op het verslag erbij. U kunt dan het verslag terugsturen met uw handtekening voor ‘gezien’ of ‘akkoord’. Het is niet noodzakelijk om het verslag terug te sturen als u geen aanvraag doet.
Reageren
Is één van de oplossingen een voorziening die alleen de gemeente voor u kan regelen? Vul dan het ondertekeningsdeel 'ik dien een aanvraag in' van het verslag in en stuur het verslag, voorzien van uw handtekening, naar de gemeente. In het geval van jeugdhulp voor een kind zijn handtekeningen van beide ouders nodig en stuurt u het aanvraagformulier jeugdhulp met handtekening retour. De gemeente neemt een besluit over of u de voorziening krijgt. Regelt u zelf de oplossing? Dan doet de gemeente verder niets.
Gratis professionele hulp
Bij het huisbezoek kunt u gratis hulp krijgen van een cliëntondersteuner. Ook bij de voorbereiding. De cliëntondersteuner kan u meer vertellen over uw rechten. En uitleggen wat u kunt verwachten van de gemeente.