Krijgt u van het Kernpunt of Sociaal Team ondersteuning in verband met zorg, jeugdhulp, welzijn of werk? Dan zijn bepaalde gegevens van u bekend bij de gemeente. Gemeente Neder-Betuwe gaat uiterst zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw persoonsgegevens. Ze worden alleen gebruikt als dat nodig is om (wettelijke) taken uit te voeren.
Uw (persoons)gegevens in goede handen
Sinds 1 januari 2015 is de gemeente verantwoordelijk voor taken op het gebied van welzijn, wonen, werk, zorg en jeugdhulp. Deze taken worden uitgevoerd door hulpverleners van het Sociaal Team en door medewerkers van de gemeente via het ‘Kernpunt welzijn wonen werk zorg’. Zij werken intensief samen.
Om u zo goed mogelijk te helpen moeten de Kernpuntmedewerkers en de leden van het Sociaal Team informatie met elkaar kunnen delen. Hier zijn ook persoonsgegevens bij: bijvoorbeeld informatie over uw gezins- en persoonlijke situatie. Hierbij houden zij zich aan de plichten die de gemeente heeft om de privacy van inwoners te beschermen. Als het nodig is om informatie te delen met anderen dan het zorgteam dan bespreken zij dat eerst met u.
Meer weten?
Hoe de gemeente omgaat met uw privacy staat in de privacy folder Sociale Pijler (PDF, 155,5 kB). In de folder staat ook uitleg over uw rechten. Wilt u een beroep doen op een van deze rechten? Dan kunt u een verzoek indienen via de gemeentelijke website, aan de balie in het gemeentehuis, bij het Kernpunt of per post. Om digitaal een verzoek in te dienen, kunt u naar het DigiD formulier om in te loggen met DigiD. Indien u aan de balie een verzoek wilt doen, vergeet dan niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Als u per post een verzoek wilt indienen, vragen wij u om een kopie van uw identiteitsbewijs mee te sturen. U kunt het formulier rechten betrokkene (PDF, 299,9 kB), voor het indienen van uw verzoek, invullen en per post opsturen.