Krijg je van het Kernpunt of Sociaal Team ondersteuning in verband met zorg, jeugdhulp, welzijn of werk? Dan zijn bepaalde gegevens van jou bekend bij de gemeente. Gemeente Neder-Betuwe gaat uiterst zorgvuldig en vertrouwelijk om met je persoonsgegevens. Ze worden alleen gebruikt als dat nodig is om (wettelijke) taken uit te voeren.
Je persoonsgegevens in goede handen
Sinds 1 januari 2015 is de gemeente verantwoordelijk voor taken op het gebied van welzijn, wonen, werk, zorg en jeugdhulp. Deze taken worden uitgevoerd door hulpverleners van het Sociaal Team en door medewerkers van de gemeente via het ‘Kernpunt welzijn wonen werk zorg’. Zij werken intensief samen.
Om je zo goed mogelijk te helpen, moeten de Kernpuntmedewerkers en de leden van het Sociaal Team informatie met elkaar kunnen delen. Hier zijn ook persoonsgegevens bij: bijvoorbeeld informatie over je gezins- en persoonlijke situatie. Hierbij houden zij zich aan de plichten die de gemeente heeft om de privacy van inwoners te beschermen. Als het nodig is om informatie te delen met anderen dan het zorgteam dan bespreken zij dat eerst met je.
Meer weten?
Hoe de gemeente omgaat met je privacy staat in de privacy folder Sociale Pijler (PDF, 155,5 kB). In de folder staat ook uitleg over je rechten. Wil je een beroep doen op een van deze rechten? Dan kan je een verzoek indienen via de gemeentelijke website, aan de balie in het gemeentehuis, bij het Kernpunt of per post. Om digitaal een verzoek in te dienen, kan je naar het DigiD-formulier om in te loggen met DigiD. Als je aan de balie een verzoek wil doen, vergeet dan niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Als je per post een verzoek wil indienen, vragen wij je om een kopie van je identiteitsbewijs mee te sturen. Je kan het formulier Rechten betrokkene (PDF, 299,9 kB), voor het indienen van je verzoek, invullen en per post opsturen.