Voor de aanvraag van een bijstandsuitkering kan je op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur telefonisch contact opnemen met de gemeente Buren, team Werk en inkomen, telefoonnummer 14 0344.

Bijstand via gemeente Buren

De gemeente Buren verstrekt bijstandsuitkeringen aan de inwoners van Neder-Betuwe. Voor informatie over de aanvraag kan je dus terecht bij de afdeling Werk & Inkomen in de gemeente Buren. Ook kan je contact opnemen met het Kernpunt.

Inloopspreekuur UWV Tiel

Is het voor jou niet mogelijk om de aanvraag digitaal te doen, dan kan je op dinsdagmiddag terecht bij het inloopspreekuur bij het UWV Werkbedrijf in de Stadhuiscampus in Tiel, Achterweg 2. Je kan ook bellen met UWV: 0900-9294.

Het UWV Werkbedrijf stuurt je aanvraag door naar de gemeente Buren.

Op gesprek

Na de aanvraag krijg je een intakegesprek met een medewerker van de gemeente Buren. Deze afspraak vindt plaats op het gemeentehuis in Opheusden. Je moet bewijsstukken meenemen naar het gesprek, bijvoorbeeld: je burgerservicenummer (BSN), je huurcontract en een recent overzicht van de bij- en afschrijvingen op je bankrekening. Bij je inschrijving op internet of op het aanvraagformulier staat precies wat je moet meenemen.

Bericht over de uitkering

Binnen 8 weken ontvang je bericht van de gemeente Buren. Heb je recht op een bijstandsuitkering? Dan krijg je deze toegekend vanaf de dag dat je je hebt gemeld bij UWV. Nooit vanaf een eerdere datum.

Vergelijk hulpaanbod