Voor de aanvraag van een bijstandsuitkering kunt u op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur telefonisch contact opnemen met de gemeente Buren, team Werk en inkomen, telefoonnummer 14 0344.
Bijstand via gemeente Buren
De gemeente Buren verstrekt bijstandsuitkeringen aan de inwoners van Neder-Betuwe. Voor informatie over de aanvraag kunt u dus terecht bij de afdeling Werk & Inkomen in de gemeente Buren. Ook kunt u contact opnemen met het Kernpunt.
Inloopspreekuur UWV Tiel
Is het voor u niet mogelijk om de aanvraag digitaal te doen, dan kunt u op dinsdagmiddag terecht bij het inloopspreekuur bij het UWV Werkbedrijf in de Stadhuiscampus in Tiel, Achterweg 2. U kunt ook bellen met UWV: 0900-9294.
Het UWV Werkbedrijf stuurt uw aanvraag door naar de gemeente Buren.
Op gesprek
Na de aanvraag krijgt u een intakegesprek met een medewerker van de gemeente Buren. Deze afspraak vindt plaats op het gemeentehuis in Opheusden. U moet bewijsstukken meenemen naar het gesprek, bijvoorbeeld: uw burgerservicenummer (BSN), uw huurcontract en een recent overzicht van de bij- en afschrijvingen op uw bankrekening. Bij uw inschrijving op internet of op het aanvraagformulier staat precies wat u moet meenemen.
Bericht over de uitkering
Binnen 8 weken ontvangt u bericht van de gemeente Buren. Heeft u recht op een bijstandsuitkering? Dan krijgt u deze toegekend vanaf de dag dat u zich heeft gemeld bij UWV. Nooit vanaf een eerdere datum.