Algemene informatie

Kwaliteit van zorg verbeteren vanuit cliëntenperspectief? (Mede)zeggenschap van cliënten versterken? Het LSR is hét landelijk steunpunt op het gebied van (mede)zeggenschap. Koepelorganisatie van ruim 500 cliëntenraden in de gehandicapten- en curatieve sector. Verder biedt het LSR kwaliteitstoetsingen, trainingen, klachtenfunctionarissen en (cliënten)vertrouwenspersonen in curatieve- en gehandicaptenzorg, ggz, verslavingszorg, ouderenzorg, jeugdzorg en maatschappelijke opvang.

Inspraak en betrokkenheid leiden tot beter bestuur en betere zorg voor de cliënt. Tot betere kwaliteit van zorg. En of u nu cliënt, raadslid of manager bent; dat is waar het uiteindelijk om gaat. Cliëntenperspectief is het sleutelwoord. Het is tenslotte de cliënt die de zorg ontvangt.

Ingewikkeld? Soms. Maar het LSR kan u daarbij ondersteunen. Het LSR zorgt dat u het beste haalt uit medezeggenschap, draagt bij aan het vergroten van zeggenschap van cliënten en het verbeteren van de kwaliteit van zorg in uw instelling. Het LSR verbindt deze met elkaar waardoor ze elkaar versterken. Altijd met als uitgangspunt het cliëntenperspectief. Maar met oog voor dialoog met de omgeving. Voor een verbeterde kwaliteit van zorg.

Contactinformatie

030 2937 6643e etageAustraliëlaan 11A3526AB Utrechthetlsr.nlinfo@hetlsr.nlLaatste controle: mei 2025

Plan route

Postadres

Postbus 8224
3503RE Utrecht

Informatie aanvragen

Vrijblijvend informatie aanvragen bij deze organisatie?
Dat kan door dit formulier in te vullen:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met een sterretje (*).

Vergelijk hulpaanbod